ادبیات نظری و پیشینه تجربی روانشناسی روانشناختی(فصل 2)

ادبیات نظری و پیشینه تجربی روانشناسی روانشناختی,پیشینه تحقیق رواشناسی فراشناختی,دانلود کتاب روانشناسی شناختی,رشته روانشناسی شناختی,روانشناسی شناختی pdf,رویکرد شناختی چیست,کتاب روانشناسی شناختی,مبانی نظری فراشناختی,منابع ارشد روانشناسی شناختی
دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تجربی روانشناسی روانشناختی(فصل 2) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق روانشناسی روانشناختی(فصل دوم) در 17 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب: منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:مقدمهمیل به دانستن و تلاش برای فهمیدن، از ویژگی های جدایی ناپذیر وجود آدمی است؛  از این رو، ذهن انسان همواره درگیر انبوهی از پرسش ها بوده و در این میان این پرسش اساسی که فرد درباره دانستن چه میداند و چگونه و تا چه حدی می داند، جایگاه خاص خود را داشته است.  امروزه اهمیت یادگیری برای هیچ کس پوشیده نیست و هدف اصلی تمام مراکز آموزشی اعم از رسمی و یا غیررسمی، یادگیری  و ایجاد تغییر در رفتار مخاطبان است؛  از این رو بشر هرروز به دنبال یادگیری جدیدی می رود. وی می خواهد که هرچه بیشتر یاد بگیرد؛ زیرا لازمه بقا در دنیای کنونی،  یادگرفتن و به دنبال یادگیری های جدید رفتن است. انفجار اطلاعات و افزایش روزافزون دانش بشری از یک طرف و اهمیت مقوله یادگیری از طرفی دیگر، ذهن بشر را بر آن داشت با روش هایی را برای بهتر یادگرفتن ، عمیق یاد گرفتن و سریع یادگرفتن خلق و کشف نماید.«روان شناسی شناختی» در روان شناسی امروز گرایشی مهم است و آن دیدگاهی نظری است که بر ادراک، تفکر و حافظه انسان تمرکز دارد.  با گسترش «روان شناسی شناختی» به حوزه آموزش و پرورش، مطالعات فراوانی درباره بهترین شیوه های تدریس و یادگیری انجام گرفته است. (گلاور ؛ رانینگ & برونینگ . ترجمه خرازی، 13).امروزه بسیاری از نظریه های یادگیری که تنها هوش و استعدادهای ذاتی را عامل یادگیری می دانستند، توسط نظریه های جدید روانشناسی رد شده اند. این نظریه های جدید اعمال شناختی و فراشناختی  قابل آموزش و یادگیری را عامل مهم در یادگیری می دانند  که یکی از این دیدگاه های جدید در روانشناسی یادگیری، دیدگاه خبرپردازی است که در این دیدگاه به فرآیند یادگیری و از جمله  راهبردهای یادگیری توجه خاصی شده است (ملکی، 1384).امروزه بسیاری از یادگیرندگان مشکل دارند و در بیشتر موارد مشکلات یادگیری آنان ناشی  از نداشتن روش های  صحیح مطالعه و استفاده بهینه از حافظه  خویش می باشد. بدون تردید، چنانچه یادگیرندگان از ابتدای شروع  آموزش های رسمی، بیاموزند که چگونه برای تحقق حداکثر  یادگیری مطالعه کنند و چگونه  خود را برای شرکت در امتحانات آماده سازند، صرفه جویی کلانی در آموزش و پرورش کشور انجام گرفته  و یادگیرندگان  نیز موفق خواهند شد و از سرمایه های خدادادی خویش بهتر بهره برداری کنند (رفوث و دفابو ، ترجمه خرازی، 1375).شکل گیری روانشناسی شناختیشکل گیری روانشناسی شناختی مصادف بود با زمانی که در مبانی روانشناسی رفتاری تشکیک بوجود آمد. در اوایل  دهه ی 1960 مسایلی در پژوهش های روانشناسی یادگیری مطرح شد که نظریه های رفتاری قادر به پاسخگویی آن ها نبودند. از جمله ی این مسایل وجود سازماندهی در پژوهش های یادآوری آزاد بود؛ به این ترتیب که وقتی یک فهرست از لغات  را به افراد می دادند تا آن ها را حفظ و سپس بازگو کنند،  اغلب افراد به دسته بندی و طبقه بندی این لغات می پرداختند و در هنگام یادآوری، لغات را نه به ترتیبی که به آن ها ارایه شده بود (محرک)،بلکه با سازماندهی جدیدی که گاهی هم مبنای آن  برای پژوهشگران روشن نبود به یاد می آوردند و بازگو می کردند. این پدیده از دیدگاه  نظریه های رفتاری قابل توجیه نبود و پاسخ روشنی برای آن نداشتند (فردانش، 1388).نمونه دیگر مسایلی که نشان می داد فراگیر در هنگام  یادگیری به خلاف رفتارگرایان منفعل نیست، انتخاب محرک به وسیله فراگیر (محرک عمل کننده)  از میان چندین محرکی (محرک اسمی) بود که پژوهشگران به او ارایه می کرد؛ به عبارت دیگر،  هرگاه چندمحرک به فراگیر ارائه می شد،  دیگر انتخاب پژوهشگر نبود که تعیین  می کرد فراگیر به کدام محرک پاسخ دهد،  بلکه این انتخاب فراگیر بود که پاسخ را تعیین می کرد.  به همین دلیل این طبقه بندی در مورد محرک ها (محرک اسمی و محرک عمل کننده)  ابداع شد.  این سئوال که چرا فراگیر به طور یکسان به همه ی محرک ها پاسخ نمی دهد و در بین  آن ها دست به انتخاب می زند و مبنا و ملاک چنین انتخابی چیست؟  و این انتخاب کجا رخ می دهد و چه چیز و چه عواملی بر این انتخاب ها حاکم است؟  و سؤالات بسیار دیگر از دیدگاه  رفتارگرایی پاسخی نداشت (همان منبع).طرح سؤالات فوق پژوهشگران  را به شناسایی طبیعت سیستم یادگیرنده و اوضاع حاکم بر یادگیری تشویق  و ترغیب کرد.بدین ترتیب دیدگاه  جدیدی در روانشناسی تربیتی پایه گذاری شد که آن را امروزه روانشناسی شناختی می نامیم. در این دیدگاه  تأکید  بر شناسایی  انواع فعالیت های ذهنی مانند  تصور،  تفکر، نحوه ی نگه داری  اطلاعات، حافظه و قابلیت انسان در ایجاد تغییر و تحول در اطلاعات و حل مسأله  است.  این دیدگاه، دیگر  بر رفتار تأکید ندارد زیرا معتقد است که یادگیری به معنای کسب  دانش و ساختار معلومات در درون ذهن فرد است و رفتار در واقع نمایشی خارجی است از آن  چه در ذهن رخ می دهد. بنابراین، رفتار را نتیجه ی معلومات و دانش می داند و نه خود آن چیزی که انسان یاد می گیرد.  در نتیجه روانشناسان شناختی به جای مطالعه رابطه عملی و غیرتئوریک بین محرک و پاسخ، به بررسی آن بخش از فراگردها و فعالیت های ذهنی پرداختند که واسطه ی ارتباط بین محرک و پاسخ بود (کدیور، 1378). مروری بر ادبیات و سوابق مربوطهپژوهش های گوناگونی درباره ی چگونگی تأثیر استفاده از راهبرهای شناختی و فراشناختی انجام گرفته و عموماً نشان داده اند یادگیرندگانی که از راهبردهای درست و متناسب با تکایف  یادگیری استفاده  می کنند در فعالیت های یادگیری خود را به پیشرفت بیشتری دست پیدا می کنند.  گارنر  (1990).پس از بازنگری پژوهش های انجام شده درباره ی اثربخشی راهبردهای شناختی  و فراشناختی گفته است «پژوهش های موجود به روشنی نشان می دهند که رفتار راهبردی یا استراتژیکی یادگیری را افزایش می دهد.  هم چنین روشن شده است که یادگیرندگان ماهرمی دانند که چه زمانی باید استراتژیکی عمل کنند» (سیف، 1390).در ادامه اسلاوین  نیز چنین اظهارنظر می کند که پژوهش درباره ی راهبردهای مطالعه ی نتیجه بخش،  در بهترین حالت گیج کننده می باشد و معلوم شده است که معدودی از روش های مطالعه همیشه نتیجه بخش بوده و تعدادی از آن ها اصلاً  نتیجه بخش نیستند (اسلاوین، ترجمه سید محمدی، 1389).توضیحات:
پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است.
شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش  روانشناسی روانشناختی(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید
آن را دانلود کنید. نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید.

برچسب ها:
ادبیات نظری و پیشینه تجربی روانشناسی روانشناختی مبانی نظری فراشناختی پیشینه تحقیق رواشناسی فراشناختی کتاب روانشناسی شناختی روانشناسی شناختی pdf رشته روانشناسی شناختی منابع ارشد روانشناسی شناختی دانلود کتاب روانشناسی شناختی رویکرد شناختی چیست

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش

  • پاورپوینت اقلیم اصفهان

    آشنایی با اقلیم شهرستان اصفهان,اصفهان,اقلیم اصفهان,اقلیم و معماری اصفهان,بررسی اقلیم اصفهان,پاورپوینت آشنایی با اقلیم و معماری اصفهان,پاورپوینت اقلیم اصفهان,پاورپوینت بررسی اقلیم اصفهان,دانلود پاورپوینت اقلیم اصفهان دانلود فایل اصلی پاورپوینت اقلیم اصفهان از سایت دانلود فایل توضیحات:فایل پاورپوینت اقلیم اصفهان،در حجم…

  • دانلود طرح توجیهی تولید و بسته بندی سوسیس و کالباس

    پروژه کارافرینی تولید فرآورده گوشتی,خط تولید سوسیس و کالباس pdf,دانلود طرح توجیهی تولید سوسیس و کالباس,طرح توجیهی تولید سوسیس و کالباس,طرح تولید فرآورده گوشتی,طرح کارافرینی تولید سوسیس,طرح کسب و کار کارخانه تولید سوسیس و کالباس,مراحل تولید سوس دانلود فایل اصلی…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهش بررسی روشهای تامین مالی و بهبود عملکرد(فصل 2)

    pdf,ادبیات نظری و پیشینه پژوهش بررسی روشهای تامین مالی و بهبود عملکرد(فصل 2),دانلود مباني نظري روشهای تامین مالی,روشهای تامین منابع مالی خارجی,فصل دوم پايان نامه ارشد روش های,مباني نظري روش تامین مالی بانکی,مباني نظري مديريت روش های تامین مالی دانلود…

  • ادبیات نظری تحقیق ورزش در فقه اسلامی و احکام فقهی مسابقه ها (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری تحقیق ورزش در فقه اسلامی و احکام فقهی مسابقه ها,چارچوب نظری احکام فقهی مسابقه ها و ورزش در فقه اسلامی,فصل دوم پایان نامه ورزش در فقه اسلامی و احکام فقهی مسابقه ها,مبانی نظری احکام فقهی مسابقه ها و…

  • ادبیات نظری مهارت ها و تعاریف عملکرد حرکتی (فصل دوم )

    ادبیات نظری عملکرد حرکتی,پیشینه نظری عملکرد حرکتی,دانلود چارچوب نظری عملکرد حرکتی,فصل دوم پایان نامه عملکرد حرکتی,مبانی نظری عملکرد حرکتی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری مهارت ها و تعاریف عملکرد حرکتی (فصل دوم ) از سایت دانلود فایل دانلود ادبیات نظری…

  • پروژه کارورزی در شرکت ایران شرق

    ایران شرق,کارورزی دانلود فایل اصلی پروژه کارورزی در شرکت ایران شرق از سایت دانلود فایل پروژه کارورزی در شرکت ایران شرق در حجم 47 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با فهرست مطالب زیر: فهرست مطالب  …

  • پاورپوینت مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان

    پاورپوینت طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان,پاورپوینت مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان,دانلود پاورپوینت مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان,مطالعات اولیه برای طراحی مدرسه ابتدایی در دامغان,مطالعات اولیه مدرسه ابتدایی دانلود فایل اصلی پاورپوینت مطالعات اولیه برای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اقدام به خودکشی (فصل دوم )

    ادبیات نظری تحقیق اقدام به خودکشی,پیشینه پژوهش اقدام به خودکشی,پیشینه تحقیق اقدام به خودکشی,چارچوب نظری اقدام به خودکشی,فصل دوم پایان نامه اقدام به خودکشی,مبانی علل خودکشی در ایران,مبانی نظری اقدام به خودکشی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • بررسي همبستگي خودباوری مديران مدارس ابتدایی پسرانه شهر شیراز با ميزان شایستگی آنان

    پایان نامه بررسي همبستگي خودباوری مديران مدارس ابتدایی پسرانه شهر شیراز با ميزان شایستگی آنان,پروژه بررسي همبستگي خودباوری مديران مدارس ابتدایی پسرانه شهر شیراز با ميزان شایستگی آنان,خود باوری,شایستگی دانلود فایل اصلی بررسي همبستگي خودباوری مديران مدارس ابتدایی پسرانه شهر…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رضايت از زندگی زناشويی در زنان شاغل (فصل دوم )

    ادبیات نظری رضايت از زندگی زناشويی در زنان شاغل,پیشینه پژوهش رضايت از زندگی زناشويی در زنان شاغل,پیشینه تحقیق رضايت از زندگی زناشويی در زنان شاغل,فصل دوم پایان نامه رضايت از زندگی زناشويی در زنان شاغل,مبانی نظری رضايت از زندگی زناشويی…