پيشينه پژوهش مفهوم دانش و انواع آن,پيشينه تحقيق ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ,چارچوب نظري مزایاي مدی,دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم ومولفه ها ی فراشناخت,فصل دوم پايان نامه مدلهاي مديريت دانش,مباني نظري نگاهي دانش مدار به مديريت دانش
دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم) از سایت
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم) در 69 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم دانش و انواع آنمفهوم مدیریت دانش براي مدتهاي مدیدي به صورت علمی اما غیررسمی مورد استفاده واقع شده است. فقدان یک توافق عمومی در ارائه تعریف مشخص از این مفهوم، به ایجاد آشفتگی و اغتشاش منجر شده است. بنابراین، به منظور درك بهتر مفهوم مدیریت دانش باید ابتدا به بررسی مفاهیم داده، اطلاعات، دانش و ارتباط میان آنها بپردازیم .عبارتهای اطلاعات و داده، اغلب بهجاي عبارت دانش به کار برده میشوند.اما در واقع آنها مفاهیم متفاوتی دارند و درك تفاوت آنها براي انجام یک کار دانش محور بسیار حیاتی و مهم است.دادهداده یک واقعیت از یک موقعیت و یا یک مورد از یک زمینه خاص بدون ارتباط با دیگر چیزهاست. دادهها منعکس کننده تعاملات و مبادلات کامل و واحد و منسجمی هستند که تحت عنوان جزء ناچیز از آنها یاد میشود. این اجزاء در پایگاههاي داده، ذخیره و مدیریت میشود (نوروزیان، 1384). در حقیقت دادهها حقایق و واقعیتهاي خام هستند، که به خودي خود معنایی ندارند (مختاري و یمین فیروزه، 1383). پیتر دراکر عنوان میکند که اطلاعات یعنی دادههاي مرتبط و هدفدار به بیانی دیگر از نظر او دادهها به تنهایی مربوط و هدفدار نیستند (داونپورت و پروساك، 1379). دادهها داراي اهمیت هستند به خاطر این که شرط لازم و ضروري براي خلق اطلاعات محسوب می شوند (Awad & Ghaziri,2004) .اطلاعاتاطلاعات از قرار گرفتن دادهها در یک زمینه یا محیط خاص ایجاد می شود. با افزودن ارزش به دادهها، در واقع آنها را به اطلاعات تبدیل می کنیم .ویژگی اطلاعات آن است که میتوان آن را بهصورت مستندات مکتوب یا فایلهاي موجود در پایگاه دادهها نگهداري کرد: مثلاً نوشتن هزینه هر دانشآموز در یک دبیرستان و در یک سال تحصیلی خاص به عنوان اطلاعات محسوب می شود (جعفري مقدم،1372، 8). اضافه کردن زمینه و تفسیر به دادهها و ارتباط آنها با یکدیگر، موجب شکل گیري اطلاعات می شود. اطلاعات دادههاي ترکیبی و مرتبط همراه با زمینه و تفسیر آن است. ارتباط دادهها ممکن است بیان کننده اطلاعات باشد. ممکن است صرفاً ارتباط دادهها به اطلاعات منجر نگردد مگر این که موجب درك مفهوم آنها باشد. اطلاعات در حقیقت دادههاي خلاصه شده را در بر می گیرد که گروه بندي، ذخیره، پالایش، سازماندهی و تحلیل شده اند تا بتوانند زمینه را روشن سازند، می توان با بررسی اطلاعات به اتخاذ تصمیمات پرداخت (نوروزیان، 1384).اگر بخواهیم معنی واژه مورد بحث را دقیقتر و سختگیرانهتر روشن کنیم، باید بگوییم تنها گیرنده میتواند مشخص کند که دریافتهاي وي واقعاً اطلاعات بوده و او را تحت تأثیر قرار داده است به این ترتیب، ماهیت اطلاعات انتقالی به گیرنده، بیش از آن که به فرستنده مربوط باشد از سوي دریافتکننده آن تعیین میشود (داونپورت و پروساك، 1379، 109).قسمتی از پیشینه پژوهش: * پژوهشی توسط لاهیجانیان (1384) با عنوان «مطالعه مدیریت دانش در نظام آموزشی عالی و ارائه مدل مناسب» انجام شده است. در این تحقیق جامعه آماري شامل تعدادي از رؤساي دانشگاهها و دانشکدهها، معاونین، مدیران گروه و اعضاي هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات و مراکز آموزش عالی تهران بوده است. در این پژوهش عوامل اساسی که باعث شکل گیري مدیریت دانش در نظام آموزش عالی ميشود را به قرار ذیل معرفی نموده است: بسترسازي فرهنگی و ایجاد فرهنگ مدیریت دانش در دانشکدهها امري اجتناب ناپذیر است و ضرورت دارد که به تصویب مراجع ذی صلاح برسد. در این خصوص نوع فرهنگ سازي حاکم بر دانشگاه بسیار تأثیرگذار میباشد. ایجاد و تدوین برنامهها و دورههاي آموزشی مدیریت دانش جهت افزایش دانش، بینش و مهارت مدیران، کارکنان و دانشجویان مراکز آموزش عالی. نهادینه کردن نظام مدیریت دانش با توجه به دانش ضمنی و تلویحی علاوه بر دانش آشکار و صریح. ایجاد فرصتهاي مطالعاتی براي اساتید و دانشجویان براي اخذ و تحصیل دانش از دیگر کشورها.فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:مدیریت دانشمفهوم دانش و انواع آن2-2-1-2- اطلاعات2-2-1-3- دانش2-2-1-4- معرفت2-2-2- هرم دانش2-2-3- انواع دانششكل (2-4): تفاوت دانش ضمني و دانش آشكار (جعفری مقدم، 1372،12)جدول (2-1): مقایسه دانش رسمی و غیررسمی سازمان با توجه به مشخصات و ویژگیهای آن (کونکلین،1383،85)2-2-4- سبک های ایجاد و تبدیل دانش2-2-4-1- جامعه پذیري از دانش ضمنی به دانش ضمنی2-2-4-2- بیرونی سازي از دانش ضمنی به دانش صریح2-2-4-3- انتشارسازي يا ترکیب از دانش صریح به دانش صریح2-2-4-4- درونی سازي از دانش صریح به دانش ضمنی2-2-5- شکاف دانش2-2-5-1- برون سازی2-2-5-2- ارتباط2-2-5-3- درونی سازی2-2-5-4- اجتماعی شدن2-2-5-5- مکان یابی و کسب دانش صریح بیرونی جدید برای گروه2-2-5-6- مکان یابی و کسب دانش ضمنی بیرونی برای گروه2-2-5-7- ایجاد دانش جدید برای گروه2-2-6- سازمان دانش مدار2-2-6-1- ایجاد سازمان دانش مدار2-2-6-2- خطرات و دامها2-2-7- مفهوم مدیریت دانش، فرآیندها و مزایای آن2-2-7-1- تعاریفی از مدیریت دانش2-2-7-2- رشد و توسعه مدیریت دانش2-2-7-2-1- کوچک سازی2-2-7-2-2- توسعه تکنولوژی2-2-7-3- فرآیندهای مدیریت دانش2-2-7-3-1- شناسایی نیاز به دانش2-2-7-3-2- شناسایی دانش2-2-7-3-3- تحصیل دانش2-2-7-3-4- خلق دانش2-2-7-3-5- ذخیره سازی و سازماندهی دانش2-2-7-3-6- تسهیم و انتقال دانش2-2-7-3-7- کاربرد دانش2-2-7-4- مزایاي مدیریت دانش2-2-7-5- مدلهاي مديريت دانش2-2-7-5-2- مدل مديريت دانش بنيادي در سازمان2-2-7-5-3- مدل راهبردي مديريت دانش2-2-7-5-4- مدل چهار حلقه اي مديريت دانش2-2-7-5-5- مدل چرخه حيات دانش2-2-7-6- اهميت و ضرورت مديريت دانش در سازمانهاي دولتيپیشینه تحقیق2-3-1- پیشینه داخلی2-3-1-1- رهبری تحول آفرین2-3-1-2- مدیریت دانش2-3-2- پیشینه خارجی2-3-2-1- رهبری تحول آفرینمنابع فارسی :منابع لاتینپشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
برچسب ها:
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم) مباني نظري نگاهي دانش مدار به مديريت دانش پيشينه تحقيق ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ پيشينه پژوهش مفهوم دانش و انواع آن فصل دوم پايان نامه مدلهاي مديريت دانش چارچوب نظري مزایاي مدی
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم مدیریت دانش و سازمان دانش مدار (فصل دوم) در 69 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.