مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی (فصل دوم)

پيشينه پژوهش آموزش عالی,پيشينه تحقيق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی,چارچوب ن,دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی,فصل دوم پايان نامه تدریس مشارکتی,مباني نظري آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی (فصل دوم) در 56 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:مقدمهدر اين پژوهش چشم اندازهاي نظري پژوهش‌هاي انجام شده در زمينه موضوع مورد پژوهش در قالب پنج قسمت بيان شده است. قسمت اول به معرفي آموزش عالي و رسالت‌هاي آن، دوره‌هاي تحصيلات تكميلي و رسالت‌هاي آن وهمچنين اهميت تدريس در آموزش عالي اختصاص يافته است. درقسمت دوم به بيان روش‌هاي تدريس رايج و شناخته شده در آموزش عالي اشاره شده است. در قسمت سوم به معرفي تفصيلي روش تدريس مشاركتي، گام‌ها و اصول حاکم بر آن اشاره شده است. در قسمت چهارم به نقاط قوت و ضعف روش تدريس مشارکتي در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي پرداخته شده است. و در قسمت پنجم نيز پژوهش‌هاي داخلي و خارجي انجام شده در زمينه تدريس مشاركتي بيان شده است. 2-1 قسمت اول: مقدمات2-1-1 آموزش عالي و رسالت‌هاي آنبا شروع قرن 21 آموزش عالي اهميت فزاينده‌اي پيدا كرده است. در كشورهاي صنعتي پيشرفته تا كشورهاي با اقتصاد متوسط و پايين، آموزش عالي محكمترين و نزديكترين رابطه را با رشد و پيشرفت اصول دموكراسي و اقتصادي داشته و سياستهاي اموزشي براي ارتقاء سطح اقتصاد افراد و عدالت اجتماعي در نظر گرفته شده است (جانستون ، 2005).قرن 21 شاهد دگرگونيهاي ساختاري ژرف و پرشتاب، از جمله انفجار اطلاعات، توسعه ارتباطات، تحولات مفهومي در مفاهيم كليشه‌اي، تغييرات بنيادي فرهنگي در جوامع انساني است (فراستخواه و كبريايي، 1377) و جوامع را به سمت دانش‌مداري حركت مي‌دهد و توزيع قدرت در بين جوامع را بر عهده دانش مي‌گذارد (نصر و همكاران، 1382). اين تغييرات، تحولات و دگرگونيهاي بنيادي در كاركردها و جهت گيريها و ساختارهاي آموزش عالي و محيط‌هاي دانشگاهي را ضروري مي‌سازد. صاحبنظران بر اين عقيده هستند كه بقا و پايداري آموزش عالي در اين عصر، در گرو ميزان آمادگي آن براي انطباق با تغييرات سريع پيراموني و تحولات ناشي از فناوري‌هاي نوين و بازآفريني روش‌هاي خود در شرايط دگرگون شونده جديد است و دانشگاه‌ها وقتي مي‌توانند تغييرات لازم را براي مواجهه با چالش‌هاي پيش روي خود آغاز کنند که فضاي فرهنگي و پيچيده‌اي را که در آن به‌سر مي‌برند درک کرده و تغيير و تحولات اساسي را در مسوليت¬ها، وظايف، ساختار و برنامه‌هاي درسي و ساير عناصر آن انجام دهند (سانيال، 1379: 356). بنابراين اساسا نقش آموزش عالي ايجاد تحولات بنيادي در سطح دانشگاه و به تيع آن در سطح جامعه است. از انجا كه دانشگاه منشا تحولات قلمداد مي‌شود، رسالتها و ماموريت‌هايش نيز در جهت تشويق و تسهيل چنين ماموريت و هدفي است. شروع چنين ماموريتي از سطح خود موسسات آموزش عالي اغاز مي‌شود، ماموريتي كه (به نقل از كريم زاده، 1384) بايد براي حفظ پويايي خود به برنامه‌ريزي، آينده نگري، كنترل مداوم كيفيت و بهبود روشها بپردازد. همچنين از آنجا كه آموزش عالي محور توسعه جامعه است و تنها كانون اصلي تربيت نيروي انساني متخصص و آموزش ديده است نياز است تا از ايده‌ها و انديشه‌هاي نو بهره گيرد و حركت رو به رشد جامعه را تسريع كند (رنسام ؛ به نقل از نصر و همكاران، 1382). از اين رو در ادامه مباحث بيان شده به رسالت‌هاي دانشگاه اشاره مي‌شود. رسالت‌هاي مختلفي توسط صاحبنظران براي دانشگاه‌ها بيان شده که از جمله قورچيان (به نقل از زارع و همكاران، 1386: 26) 10 رسالت براي دانشگاه‌ها بيان كردند كه از مهمترين آنها را طراحي شرايط كاري براي مشاركت سازنده در انجام بهتر كارها و تقويت روحيه كار مشاركتي در اداره امور جامعه مي‌دانند. بر اين اساس آموزش عالي در شرايطي مي‌تواند پيشرو و زنده بماند كه بتواند در توليد دانش، پرورش هوش جمعي و حفظ همسويي و ايجاد انرژي از طريق كار گروهي اعضاء خود و براي خشنودي ارباب رجوع موفق باشند. اما چهار رسالت عمده‌اي که اکثر صاحبنظران بر آنها اتفاق نظر دارند عبارتند از: رسالت‌هاي آموزشي، پژوهشي، خدمات و کارآفريني.1- رسالت آموزشي: تدريس مهم‌ترين ابزار تحقق رسالت آموزشي و انتقال دانش و فنون به شمار مي‌رود. استادان به عنوان مرجع دانش، نگرش و توانش دانشجويان راتقويت مي‌كنند. بايد به اين نكته توجه داشت كه آموزش از مهمترين رسالت‌هاي آموزش عالي به شمار مي‌رود كه دگرگوني در روش‌هاي تدريس و فن‌آوري‌هاي نوين خود باعث تغيير در انجام اين رسالت گرديده است.2- رسالت پژوهشي: پژوهش به عنوان دومين رسالت دانشگاه‌ها براي توليد دانش پذيرفته شده است با اين هدف که منجر به وحدت آموزش و پژوهش، تدريس و تحقيق وآزادي علمي به معناي آزادي در ياددهي و يادگيري و تخصصي شدن استادان در حوزه‌هاي گوناگون علمي شود. به گونه‌اي که پژوهش عامل توانمند‌سازي نيروي انساني داراي مهارت و نيز رشد اقتصادي مي‌باشد، تعادل بين آموزش و پژوهش در حال حاضر از مسائل بنيادي مراکز آموزش عالي در سراسر جهان است.قسمتی از پیشینه تحقیق:ديويد كارلس از استادان گروه علوم تربيتي دانشگاه هنگ كنگ كه در دانشگاههاي انگليس و فرانسه نيز تدريس داشته است. در سال 2011 تحقيقي را با عنوان« تدريس EFL همكارانه در مدارس ابتدايي هنگ كنگ» انجام داده است كه شامل همكاري مدرس انگليسي زبان و مدرس غير انگليسي زبان محلي در تدريس درس زبان انگليسي مي‌باشد. او براي جمع‌آوري داده‌ها از روش‌هاي متنوعي استفاده نمود كه عبارتند از: طراحي سوالات باز پاسخ، مصاحبه رو در رو با مدرسان و مشاهده كلاسهاي درسي كه تدريس در آن به شيوه مشاركتي صورت مي‌گرفته است. يافته‌ها نشان دادند كه اين شيوه مشاركت در تدريس بيشترين تأثير مثبت را بر روي فراگيران داشته است. در حاليكه در مورد رشد حرفه‌اي مدرسان و نوآوري در تدريس نتايج خيلي روشني بدست نيامده است. اما چنانكه خود محقق بيان كرده است با وجود مشكل بودن دستيابي به پيشرفت قابل اعتماد در تدريس خلاقانه و پيشرفت حرفه‌اي، يافته‌هاي پژوهش نشان داده است كه همكاري مدرس انگليسي زبان و مدرس غيرانگليسي زبان بومي در تدريس انگليسي علاوه برتاثير مثبتي كه بر روي فراگيران داشته است باعث مي‌شود مشاركت‌كنندگان قادر شوند تا با بيان و ترسيم قوت‌ها و ضعف‌هاي همديگر مكمل يكديگر در تدريس باشند. نتيجه ديگري كه كارلس در تحقيق خود به آن دست يافت اين بود كه اين شيوه تدريس مدرسان راترغيب مي‌كند كه در مورد ديدگاه‌هاي متفاوت خود با هم بحث كنند تا بتوانند با هم سازگار شوند كه در واقع اين رويداد باعث ارتباطات بين فردي و بين فرهنگي دو مدرس مي‌شود.فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:مقدمه   2-1 بخش اول: مقدمات    2-1-1 آموزش عالي و رسالت‌هاي آن    2-1-2 تحصيلات تكميلي و اهميت آن    2-1-3 اهميت تدريس در آموزش عالي    2-2 بخش دوم: روش‌هاي تدريس در مراکز آموزش عالي    2-2-1 روش تدريس سخنراني    2-2-2 روش تدريس پرسش و پاسخ    2-2-3 روش تدريس حل مسئله    2-2-4 روش تدريس مباحثه    2-3 بخش سوم: مفهوم شناسي تدريس مشارکتي    2-3-1 تعريف تدريس مشارکتي    2-3-2 اشكال متفاوت تدريس مشاركتي    2-3-3 متغير‌هاي کلي تدريس به شيوه مشارکتي    2-3-4 گام‌هاي اساسي تدريس مشارکتي    2-3-5 مولفه‌هاي مشارکت در تدريس مشارکتي    2-3-6 پيش بايست‌هاي تدريس مشاركتي    2-4 بخش چهارم: نقاط قوت و ضعف تدريس مشاركتي در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي 2-4-1 نقاط قوت تدريس مشارکتي    2-4-2 ضعف‌هاي تدريس مشارکتي    2-5 بخش پنجم: پيشينه پژوهش: پژوهش‌هاي داخلي و خارجي    2-5-1 پژوهش‌هاي انجام شده در ايران    2-5-2پژوهش‌هاي انجام شده در خارج از کشور    منابع

برچسب ها:
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی مباني نظري آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی پيشينه تحقيق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی پيشينه پژوهش آموزش عالی فصل دوم پايان نامه تدریس مشارکتی چارچوب ن

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی (فصل دوم) در 56 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

  • فصل دوم مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و عوامل عملکرد مالی بانکها

    پيشينه پژوهش ارزیابی عملکرد مالی بانک ها,پيشينه تحقيق عملکرد مالی بانک,دانلود مباني نظري مفهوم عملکرد مالی بانک,فصل دوم پايا,فصل دوم مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی,مباني نظري مدل‌های اقتصادی ارزیابی عملکرد مالی دانلود فایل…

  • چارچوب نظری تحقیق و سوابق تحقیقاتی مفاهیم شخصیت و دلزدگی زناشویی (فصل دوم پایان نامه)

    پيشينه پژوهش بررسی دلزدگی زناشویی در زنان,پيشينه تحقيق دلایل دل‌زدگی زناشویی,دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری دلزدگی زناشویی ( فصل دوم),فصل دوم پايان نامه ارشد بررسی دلزدگی زناشویی د,مباني نظري دلزدگی زناشویی چیست؟ دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهشی روش های سرمایه گذاری خارجی (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش سرمایه گذاری خارجی در صنعت بالگرد,پيشينه تحقيق سرمایه گذاری خارجی در صنعت,دانلود مباني نظري روش های سرمایه گذاری خارجی,فصل دوم پايان نامه ارشد سرمای,مباني نظري سرمایه گذاری خارجی,مبانی نظری و پیشینه پژوهشی روش های سرمایه گذاری خارجی دانلود…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد و سوء مصرف مواد

    ادبیات,اعتیاد,پیشینه,تحقیق,سوء,مصرف,مواد,نظری دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد و سوء مصرف مواد از سایت دانلود فایل دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد و سوء مصرف مواد(فصل دوم) در 44 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ،…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد(فصل دوم)

    پيشينه پژوهش اهمیت ارزشیابی عملکرد,پيشينه پژوهش د,پيشينه تحقيق ابعاد ارزیابی عملکرد,پيشينه نظري نظریه های ارزیابی عملکرد,چارچوب نظري سابقه ارزیابی عملکرد,دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد(فصل دوم),مباني نظري تعاریف ارزیابی عملکرد دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق…

  • مقاله بررسی هوش تجاری

    آموزش هوش تجاری,تاریخچه هوش تجاری,کتاب هوش تجاری,مقاله هوش تجاری,نرم افزار هوش تجاری,هوش تجاری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری ppt,هوش تجاری چیست؟ دانلود فایل اصلی مقاله بررسی هوش تجاری از سایت دانلود فایل دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) با موضوع هوش…

  • چگونگی بازاریابی صادرات

    بازاریابی صادرات دانلود فایل اصلی چگونگی بازاریابی صادرات از سایت دانلود فایل تحقیق چگونگی بازاریابی صادرات در حجم 37 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با فهرست موضوعات زیر:فهرستچکیدهفصل اولمقدمهتعریف صادراتشرایط صادراتشناخت بازارحرفه ای های بازار پنج…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهش یادگیرنده و آموزش الکترونیکی (فصل 2 پایان نامه)

    ادبیات نظری و پیشینه پژوهش یادگیرنده و آموزش الکترونیکی,انواع یادگیری الکترونیکی,پيشينه پژوهش یادگیری,پيشينه نظري آموزش الکترونیکی,چارچوب نظري یادگیری الکترونیکی,دانلود مباني نظري تاریخچه آموزش الکترونیکی,مباني نظري مهارت‌های یادگیری الکترونیکی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهش یادگیرنده و آموزش الکترونیکی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی عملکرد شغلی سازمانها(فصل2 پایان نامه)

    ادبيات نظري دیدگاه های عملکرد شغلی,پایان نامه عملکرد شغلی,پيشينه نظري عملکرد شغلی,تعریف عمل,دانلود مباني نظري عملکرد شغلی کارکنان,عملکرد شغلی چیست,عوامل موثر بر عملکرد شغلی,مباني نظري عملکرد شغلی سازمانها,مباني نظري و پيشينه پژوهش عکلکرد شغلی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و…

  • دانلود مقاله بررسی اثرات تثبیت خاک توسط آهک، بر روی مشخصات تورمی خاک های متورم شونده

    بر روی مشخصات تورمی خاک های متورم شونده,پای,پروژه بررسی اثرات تثبیت خاک توسط آهک,تحقیق بررسی اثرات تثبیت خاک توسط آهک,دانلود مقاله بررسی اثرات تثبیت خاک توسط آهک دانلود فایل اصلی دانلود مقاله بررسی اثرات تثبیت خاک توسط آهک، بر روی…