مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف زنجیره تامین و ریسک در زنجیره تأمین (فصل دوم)

انواع ریسک های زنجیره تامین,دانلود مباني نظري ریسک زنجیره تامین,مباني نظري تعاریف زنجیره تامین,مباني نظري مدیریت زنجیره تامین,مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف زنجیره تامین و ریسک در زنجیره تأمین (فصل دوم),مدیریت ریسک زنجیره تامین: مرور ادبیات
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف زنجیره تامین و ریسک در زنجیره تأمین (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف زنجیره تامین و ریسک در زنجیره تأمین(فصل دوم) در 43 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:زنجیره تأمیندر طول دو دهه اخير، مديران شاهد يک دوره تغييرات شگرف جهاني به‌واسطه پيشرفت در تکنولوژي، جهاني شدن بازارها و شرايط جديد اقتصاد سياسي بوده اند. با افزايش تعداد رقبا در کلاس جهاني، سازمان ها مجبور شدند که به‌سرعت فرايندهاي درون‌سازمانی را براي باقي  ماندن درصحنه رقابت جهاني بهبود بخشند.  در دهه 70-1960 سازمان ها به توسعه جزئيات استراتژي هاي بازار همت گماردند که به برآورده سازی رضايت مشتريان متمرکز بود. آن ها بدين درک نائل آمدند که مهندسي و طراحي قوي و عمليات توليد منسجم و هماهنگ، پیش‌نیاز دستيابي به نيازمندي هاي بازار و درنتیجه سهم بازار بيشتر است. بنابراين طراحان مجبور شدند که ایده آل‌ها و نيازمندي هاي موردنظر مشتريان را در طراحي محصولات خود بگنجانند و در حقيقت محصولي را با حداکثر سطح کيفي ممکن در حداقل هزينه، توأم با ایده آل‌های موردنظر مشتري روانه بازار سازند.   در دهه 1980 با افزايش تنوع در الگوهاي موردنظر مشتريان، سازمان هاي توليدي به میزان فزاينده اي به افزايش انعطاف پذيري در خطوط، بهبود محصولات و فرآيندهاي موجود و توسعه محصولات جديد براي ارضاء نيازهاي مشتريان علاقه مند شدند که اين موضوع، به‌نوبه خود چالش هاي جديدي را براي آن ها رقم زد. در دهه 1990 به‌موازات بهبود در توانمندي هاي توليد، مديران صنايع درک کردند که مواد و خدمات دريافتي از تأمين کنندگان مختلف تأثير به سزايي در افزايش توانمندي هاي سازمان به‌منظور برخورد با نيازمندي هاي مشتريان دارد که اين امر به‌نوبه خود، تأثيرات مضاعفي در تمرکز سازمان بر پايگاه هاي تأمين و استراتژي هاي منبع یابی بر جاي نهاد. همچنين مديران دريافتند که صرفاً توليد يک محصول کيفي، کافي نيست. درواقع تأمين محصولات با معيارهاي موردنظر مشتري(چه موقع، کجا و چگونه) و کيفيت و هزينه موردنظر آن ها، چالش هاي جديدي را به وجود آورد (فيض آبادي، 1382: 47).در چنين شرايطي به‌عنوان يک نتيجه گيري از تغييرات مذکور، سازمان ها دريافتند که اين تغييرات در طولانی‌مدت براي مديريت سازمانشان کافي نيست. آن ها بايد در مديريت شبکه همه کارخانه‌ها و شرکت هايي که ورودي هاي سازمان آن ها را به‌طور مستقيم و غیرمستقیم تأمين مي کردند، و همچنين شبکه شرکت هاي مرتبط با تحويل و خدمات بعد از فروش محصول به مشتري درگير مي شوند. با چنين نگرشي رويکردهاي زنجيره تأمين و مديريت زنجيره تأمين پاي به عرصه وجود نهاد.تعریف زنجیره تأمین به‌طورکلی زنجیره تأمین، زنجیره ای است که همه فعالیت های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف کننده را شامل می شود. در ارتباط با جریان کالا دو جریان دیگر که یکی جریان اطلاعات و دیگری جریان منابع مالی و اعتبارات است نیز حضور دارد. محققان و نویسندگان مختلف ، نگرش ها و تعاریف متفاوتی را از زنجیره تأمین ارائه کرده‌اند. برخی زنجیره تأمین را در روابط میان خریدار و فروشنده محدود کرده‌اند، که چنین نگرشی تنها بر عملیات خرید رده اول در یک سازمان تمرکز دارد. گروه دیگری به زنجیره تأمین دید وسیع تری داده و آن را شامل تمام سرچشمه های تأمین برای سازمان می دانند. با این تعریف، زنجیره تأمین شامل تمام تأمین کنندگان رده اول، دوم، سوم … خواهد بود. چنین نگرشی به زنجیره تأمین، تنها به تحلیل شبکه تأمین خواهد پرداخت. دید سوم، نگرش زنجیره ارزش پورتر است که در آن زنجیره تأمین شامل تمام فعالیت های موردنیاز برای ارائه یک محصول یا خدمت به مشتری نهایی است. با نگرش یادشده به زنجیره تأمین ، توابع ساخت و توزیع به‌عنوان بخشی از جریان کالا و خدمات به زنجیره اضافه می شود. درواقع با این دید، زنجیره تأمین شامل سه حوزه تدارک، تولید و توزیع است (رجب زاده و همکاران، 1386: 190).زنجیره تأمین شامل تأمین کنندگان، حمل و نقل و خرید و… تمام عناصری است که تهیه مواد و قطعات، حمایت در تبدیل به تولید و ارائه محصول به بازار را شامل می شوند. اعضا در این زنجیره به‌صورت افقی و عمودی با یکدیگر در ارتباط هستند. لذا زنجیره تأمین به وجود می آید. هم چنین زنجیره تأمین فرایند کامل تهیه کالا و خدمات برای مصرف کننده نهایی می باشد (احمدی، 1384: 18).در حالت كلي زنجيره تأمين از دو يا چند سازمان تشكيل مي‌ شود كه رسماً از يكديگر جدا هستند و به‌وسیله جريان هاي مواد، اطلاعات و جريان هاي مالي به يكديگر مربوط مي‌شوند. اين سازمان ها مي‌توانند بنگاه‌هايي باشند كه مواد اوليه، قطعات، محصول نهايي و يا خدماتي چون توزيع، انبارش، عمده‌فروشي و خرده‌فروشي توليد مي‌كنند. حتي خود مصرف‌كننده نهايي را نيز مي‌توان يكي از اين سازمان ها در نظر گرفت (متین نفس، 1383، 28-34).زنجیره تأمین، شبکه ای از تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطه ای و توزیع محصولات نهایی به مشتریان را انجام می دهد. زنجیره تأمین در سازمان-های تولیدی و خدماتی وجود دارند، هرچند که پیچیدگی زنجیره تأمین ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر به‌شدت تغییر کند ( فیض آبادی، 1382: 47).تعریف ریسک در مدیریت زنجیرۀ تأمینتعاريف کمي از ريسک در زمينه تامين وجود دارد. ديدگاه کارجيک  (1983) از ريسک شامل کمبود عرضه،سرعت تکنولوژي ، مواد جايگزيني،موانع ورود،هزينه تدارکات يا پيچيدگي،انحصار يا انحصار چند جانبه مي باشد. تعاريف ديگر که از ريسک تامين وجود داردبر ارزيابي و مديريت ريسک تامين تمرکز دارد. هارلند وهمکاران  (2003) در تعريف ريسک 11 نوع ريسک را تعريف کردند.آنها تعريف ملبورک(2000) در تعريف ريسک تامين” هر نوع منبعي که بر عمليات اثرات سوء دارد که ” ريسک داده” ناميده مي شود. علاوه بر اين سيدن و پانلي و اپتن  ريسک تامين را” شکست نااميد کننده و قابل توجه در کالاهاي ورودي وخدمات” تعريف مي کنند.اين تعريف بر نتايج و مطالعات اکتشافي از ارزيابي ريسک تامين و برنامه هاي احتمالي تمرکز دارد.ميشل  (1995) رفتار خريدار سازماني را در ريسک را بررسي کرده است. تحقيقات وي عوامل مختلف تاثير گذار بر ريسک مديريتي  در خريد حرفه اي را پوشش نمي دهد. اگر بر تعریف ریسک در زمینه مدیریت زنجیرۀ تأمین تمرکز شود، ممکن است تحقیق مارچ و شاپیرا (مارچ و شاپیرا ، 1987: 1405)  را مبنا قرار داد که ریسک را به صورت تغییری در توزیع نتایج احتمالی زنجیرۀ تأمین، احتمال وقوعشان و ارزش ذهنی‌شان تعریف می کنند. طبق این تعریف، یک ریسک اختلال گردش‌ها بین اجزای مختلف زنجیرۀ تأمین است . این تغییر پذیری می‌تواند به طور بالقوه بر گردش اطلاعات، کالا و یا محصولات تأثیر گذارد و آن ممکن است به کار گیری منابع انسانی و تجهیزات را تغییر دهد. در سال 1992، سیتگین و پابلد،  ریسک را به صورت میزان عدم قطعیتی که دربارۀ نتایج قابل توجه و یا مأیوس کنندۀ تصمیماتی که عملی خواهند شد وجود دارند تعریف کردند(سیتگین و پابلد ، 1992: 11). زیدیسین و همکارانش(2000)، بعدها ریسک تأمین را به صورت ظهور نقایص قابل توجه و یا مأیوس کننده در کالا و خدمات واردشده تعریف نمودند(زیدسین و همکاران  ، 2000: 188 ). چند سال بعد، در تحقیقی دربارۀ صنعت هوا فضا، زیدیسین (2003)،  تعریف زیر را ارائه داد:” ریسک تأمین به صورت احتمال وقوع یک رویداد مربوط به عرضه وارده از یک تأمین کننده ناموفق یا رخداد بازار عرضه تعریف می‌شود که پیامدهایش منجر به ناتوانی شرکت خرید برای برآوردن تقاضای مشتری یا موجب تهدیدهایی برای حیات و امنیت مشتری می‌شوند”(زیدسین، 2003: 220). این تعریف یک معیار مهم را برجسته می‌سازد: احتمال وقوع ریسک. در صورتیکه ریسک بسیار شدید باشد، از اینرو آن دیگر یک ریسک نیست بلکه یک واقعه خاص برای رخ دادن است. در صورتیکه احتمال وقوع بسیار پایین باشد، احتمالاً یک ترس غیر واقع بینانه و بی اساس وجود دارد که مدیران به دنبال مدیریت این وضعیت نیستند (لاواستاره و همکاران  ، 2012: 829). این موضوع نیاز به ارزیابی صحیح ریسک و ایجاد فرآیندهایی برای مدیریت آن را پدید می‌آورد . برای دسترسی فهرستی از ریسک‌های عملیاتی، می‌توانید به تحقیقات چوپرا و سودهی  مراجعه کنید، که نه دسته ریسک را شناسایی کردند: اختلالات ، تأخیرها، سیستم‌ها، پیش بینی ها، استعداد ذهنی، تأمین آماد، بروات وصولی، موجودی کالا و توانایی و ظرفیت. در بین ریسک های مربوط به زنجیرۀ تأمین، گنجاندن آیتم هایی مانند تأخیرها در تحویل سهام، خرابی دستگاه‌ها، محصولات تحویل داده شده که کیفیتشان مطلوب نیستند، استفاده از سیستم های اطلاعاتی که مشکلات بی نقصی داده‌ها را ایجاد می‌کنند یا سیستم هایی که نامعتبر شدند ممکن است(چوپرا و سودهی ، 2004: 54).________________________  Kraljic  Harland et al  Zsidisin, Panelli, and Upton  Mitchell  March and Shapira  Sitkin & pabled   Zsidisin and et alپیشینه پژوهش- لاواستره و همکاران (2012)، در پژوهشی به بررسی مدیریت ریسک زنجیره تامین در شرکت های فرانسوی پرداختند. این پژوهش به نقش تعیین کننده مدیریت ریسک زنجیره تامین در رفتار تهاجمی ( پیشبینی صحیح فرآیند) دارد. در این مقاله به راه حل هایی جهت رو به رو شدن با ریسک زنجیره تامین اشاره دارد که مهمترین آن پاسخ گویی مناسب و مکتفی به نیاز بازار با انجام تدابیر مرتبط با هر صنعت می باشد. این پژوهش در 50 کارخانه و 142 مدیر انجام شده است. در نهایت این پژوهش برای مدیریت درست و اثر بخش ریسک زنجیره تامین همکاری و استقرار مشترک و فرآیند های عرضی مشترک را پیشنهاد می دهد.- فول و همکاران (2011)، به شناسایی و سطح بندی و بررسی پیوستگی ریسک زنجیره تأمین با استفاده از معادلات ساختاری و تفسیری در سازمان های تولیدی کشور آلمان پرداختند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که وقفه‌های بلند مدت تولید  موثر ترین ریسک در زنجیره تأمین محسوب می‌شود.- بلوس و همکاران ( 2009) در پژوهش خود دوبخش را شامل می شوند: 1- شناسایی ریسک زنجیره تامین در صنایع خودرو در برزیل 2- بررسی ضرورت پیاده سازی مدیریت ریسک زنجیره تامین.  و نتایج حاصل شیوه های قابل توجه برای پیاده سازی مدیریت ریسک زنجیره تامین ، ارتباطات بهتر زنجیره تامین در تداوم آموزش در برنامه ریزی کسب وکار می باشد.فهرست مطالب2-1- مقدمه   2-2- بخش اول   2-2-1- زنجیره تأمین   2-2- 2- تعریف زنجیره تأمین  2-2-3- فرايندهای اصلي در هر زنجيره تأمين   2-2-4- يکپارچگي زنجيره تأمين   2-2-5- معيارهاي عملکرد زنجيره تأمين   2-2-5-1- معيارهاي کمي   2-2-5-2- معيارهاي کيفي   2-2-6- مدل‌های زنجیره تأمین   2-2-6- 1- مدل SCOR   2-2-6- 2- مدل ميلتنبرگ   2-2-7- مفهوم مديريت زنجيره تأمين   2-2-8-  مؤلفههاي مديريت زنجيره تأمين   مديريت لجستيک در زنجيره تأمين   2-2-9- عناصر مديريت زنجيره تأمين   2-2-10- ساختار زنجیره تأمین در صنعت لوازم خانگی   2-3- ريسک   2-3-1- تعريف ريسک   2-4- ریسک در زنجیره تامین   2-4- 1- تعریف ریسک در مدیریت زنجیرۀ تأمین   2-4-2- انواع کلی ریسک در زنجیره تأمین   1-ریسک‌های خارجی   2- ریسک‌های داخلی  2-4-3- مديريت ريسک زنجيره تامين   2-5- مدلهای تصمیمگیری چند معیاره   2-5-1- مدلهای تصمیمگیری چند هدفه   2-4-2- مدل های تصمیم گیری چند شاخصه   2-4-3- بیمقیاس سازی   2-4-3-1- بیمقیاس سازی با استفاده از اقلیدسی   2-4-3-2- بیمقیاس سازی خطی   2-4-3-3- بیمقیاس سازی فازی   2-4-4- دستهبندی متدهای MADM   2-4-4-1-مدلهاي جبراني   2-4-4-2- مدلهاي غيرجبراني   2-5- پيشينه پژوهش   2-5-1- پیشینه ارزیابی ریسک زنجیره تامین   2-5-1-1- پيشينه داخلي   2-5-1-2- پيشينه خارجي  2-6- جمع بندی پیشینه و چهارچوب نظری پژوهشمنابع پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف زنجیره تامین و ریسک در زنجیره تأمین (فصل دوم) دانلود مباني نظري ریسک زنجیره تامین انواع ریسک های زنجیره تامین مدیریت ریسک زنجیره تامین: مرور ادبیات مباني نظري تعاریف زنجیره تامین مباني نظري مدیریت زنجیره تامین

مناسب جهت استفاده برای مقاطع: کارشناسی،
کارشناسی ارشد و دکتری رشته های حسابداری و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

در قالب فایل word و قابل ویرایش

  • مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش کارآفرینی درون سازمانی,پيشينه تحقيق کارآفرینی سازمانی doc,پيشينه نظري کارآفرینی سازمانی چ,چارچوب نظري کارآفرین سازمانی,مباني نظري ابعاد کارآفرینی سازمانی,مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی (فصل دوم),مقاله کارآفرینی سازمانی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و سوابق پژوهشی کارآفرینی سازمانی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق استوآرتریت زانو و زانو درد در سالمندان (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری استوآرتریت زانو و زانو درد در سالمندان,پیشینه پژوهش استوآرتریت زانو و زانو درد در سالمندان,پیشینه تحقیق استوآرتریت زانو و زانو درد در سالمندان,فصل دوم پایان نامه استوآرتریت زانو و زانو درد در سالمندان,مبانی نظری استوآرتریت زانو و زانو…

  • ترجمه مقاله انگلیسی: ترکیب خدمات محاسبه‌ ابری: یک بررسی سیستماتیک سازمان یافته

    loud computing service composition,انجام ترج,انجام ترجمه مقاله انگلیسی,ترکیب خدمات محاسبه‌ ابری,دانلود ترجمه مقاله رایانش ابری,دانلود ترجمه مقاله محاسبات ابری,دانلود رایگان فایل مقاله انگلیسی,دانلود مقاله محاسبات ابری,رایانش ابری,محاسبات ابری,یک بررسی سیستماتیک سازمان یافته دانلود فایل اصلی ترجمه مقاله انگلیسی: ترکیب خدمات…

  • سازمانها به عنوان سیستم طبیعی

    سازمان,سیستم طبیعی دانلود فایل اصلی سازمانها به عنوان سیستم طبیعی از سایت دانلود فایل پاورپوینت سازمانها به عنوان سیستم طبیعی درحجم 59 اسلاید و در قالب ppt و قابل ویرایش و با فهرست عناوین زیر:فهرست مطالب:سیستم عقلاییسیستم طبیعیپیچیدگی اهدافانطباق مطلوبتر سازمان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم)

    پيشينه پژوهش راهبردهای تصمیم‏ گیری,پيشينه تحقيق عوامل مؤثر فردی در تصمیم ‏گیری,چارچوب نظري ابعاد تصمیم‏ گیری,فصل دوم پايان نامه ارشد روند تصمیم‏ گیری,مباني نظري فرآیند تصمیم‏ گیری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم) دانلود فایل اصلی…

  • پایان نامه و رساله رشته معماري طراحي مجتمع تجاری

    برنامه فیزیکی طراحي مجتمع تجاری,پایان نامه معماري طراحي مجتمع تجاری,رساله معماري طراحي مجتمع تجاری,طراحي مجتمع تجاری,ظوابط و استانداردهای طراحي مجتمع تجاری,مطالعات معماري طراحي مجتمع تجاری,معماري مجتمع تجاری دانلود فایل اصلی پایان نامه و رساله رشته معماري طراحي مجتمع تجاری از…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ سازمانی (فصل دوم)

    پایان نامه مفهوم بلوغ سازمانی,پيشينه پژوهش بلوغ سازمانی,پیشینه تحقیق بلوغ سازمانی,دانلود مباني نظري بلوغ سازمانی,مباني نظري بلوغ سازمانی,مباني نظري و پيشينه پژوهش بلوغ سازمانی,نگین فایل دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ سازمانی (فصل دوم) از سایت…

  • چارچوب نظری و پیشینه تحقیقاتی نظریه های سبکهای دلبستگی (فصل 2)

    پيشينه پژوهش دلبستگی,پيشينه تحقيق مفهوم دلبس,پيشينه نظري سبک دلبستگی,چارچوب نظري سبکهای دلبستگی,دانلود مباني نظري دلبستگی زناشویی,فصل دوم پايان نامه ارشد سبکهای دلبستگی,مباني نظري نظریه های دلبستگی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)سبک دلبستگی دانلود فایل اصلی چارچوب نظری و پیشینه…

  • بررسي سيستمهای انبارداري

    انبارداری دانلود فایل اصلی بررسي سيستمهای انبارداري از سایت دانلود فایل تحقیق بررسي سيستمهای انبارداري در حجم 38 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:انواع انبارهاي متفاوتي مي توانند كارخانجات براي خود انتخاب…

  • دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی بیمارستان فوق تخصصی کلیه و مجاری ادراری

    دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی بیمارستان فوق تخصصی کلیه و مجاری ادراری,رساله معماري طراحی بیمارستان فوق تخصصی کلیه و مجاری ادراری,ظوابط و استانداردهای طراحی بیمارستان,مطالعات معماري طراحی بیمارستان فوق تخصصی دانلود فایل اصلی دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی…