پارادایم روش شناسی انسان شناختی

انسان شناختی
دانلود فایل اصلی پارادایم روش شناسی انسان شناختی از سایت

دانلود فایل

تحقیق پارادایم روش شناسی انسان شناختی در حجم 26 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:در روش‌شناسي انسان‌شناسي تفاوت و فاصله مهمترين پيش نيازهاي فهم هستند، ولي من نه تفاوت دارم، نه فاصله. شايد فاصله‌گيري براي من مقدور باشد، اما تفاوت، حداقل در وجه روش‌شناختي آن خيلي دشوار است، در صورتي كه اينها براي انسان‌شناس غربي امري عادي و از پيش موجود‌اند.با توجه به مثال پاكي و ناپاكي و نظم زندگي مردم و اينكه محقق غريبه، بالاخره مي‌تواند پس از مدتي به درون نظام بيايد، اما براي محقق بومي اين قضيه معكوس و بسيار دشوارتر است. مساله خروج از نظم خيلي دشوارتر و سخت‌تر از ورود به نظم است. من مي‌بايست از ذهنيت مذهبي خودم كه همه اطرافيان و اعضاي جامعه مورد بررسي‌ام در آن مشترك هستند، خارج شوم و اين کار يعني به نوعي ناپاك شدن. با يك مثال ساده‌تر و از زبان ديني مي‌توان گفت، يك محقق غربي براي يك جامعه اسلامي، مثل كافري است كه به انحاء مختلف مي‌تواند در اين جامعه به عنوان كافر ذمي، كافر مستامن و … زندگي سالمي داشته باشد، اما مسلماني كه از نظم اين جامعه خارج مي‌شود، مرتد است و مرتد مورد شديدترين برخوردها خواهد بود. فرق محقق غربي و بومي در مورد بررسي جامعه مذهبي مسلمان فرق كافر و مرتد است. لذا خروج من از نظم عادي و پرسش از آن عواقب بسياري داشت. پرسشهاي تحقيقي كه مبتني بر چهارچوب علمي بودند، براي من مساله سازند. روحيه علمي، روحيه شك و ترديد است و روحيه ديني متفاوت از اينست. وقتي من از موضع علمي سئوال مي‌پرسم، متدينان، آشنايان ديروز و امروز من، فرض را بر اين مي‌گذارند كه من نسبت به اين مسائل و اعتقادات شك كرده‌ام و يا اينكه به دليل فضاي آشفته نقد ديني در جامعه امروز ايران، مرا نيز متهم به انگيزه تخريب دين مي‌كنند. همه اينها باعث شد كه من به عنوان يك فرد مسلمان و يك فرد محقق، در تحقيقات پيرامون روحانيت و مناسك عزاداري، مي‌توانم به جرات بگويم كه با بيشترين تحقيرها و احساس حقارت‌ها در زندگي‌ام مواجه شدم.يك محقق غربي هر چند مي‌تواند فضايي از سرخوردگي را به دليل ناكامي در نفوذ به نظم جامعه مورد بررسي‌اش تجربه كند، اما براي من اين سرخوردگي از اين بود كه دوستان ديروز و امروز و كساني مثل روحانيون كه هميشه در اين اجتماع مورد احترام بوده‌اند، امروز با نخوتي غيراخلاقي(كه ناشي از احساس ناامني نسبت به محقق در آنهاست) مرا مورد تحقير قرار مي دهند. به عبارتي من صرفاً مشكل علمي نخواهم داشت، بلكه مشكل اجتماعي و شخصي هم دارم. چون تمام روابطي كه جزئي از هستي اجتماعي و فرهنگي من هستند، دچار خدشه شده‌اند. ترديدي كه نسبت به من دارند، اينكه مبادا بخواهم دين و اعتقادات را زير سئوال ببرم(زيرا آنچه را كه من تا ديروز مثل آنها مي‌دانستم امروز مورد پرسش قرار مي‌دهم و اين خود مساله ساز است)، در طعنه‌هاي عادي تا مخفي كردن اطلاعات و فاصله گرفتن از دوست ديروز و غريبه امروز يعني من، در آنها ديده مي‌شود.از سوي ديگر، بعد از اين همه پرسش و كند و كاو براي رسيدن به پاسخ سوالات تازه به اينجا مي‌رسيدم كه چيز جديدي را بدست نياورده‌ام. من خودم هم همه اينها را از قبل مي‌دانستم و از آن شور و شعف انسان‌شناسان كه از فهم مسائل بوميان در آنها ناشي مي‌شد، در من خبري نبود. من چيز خاص جديدي را بدست نمي‌آوردم كه به آن شاد باشم.نكته ديگري كه هست اينست كه انسان‌شناس غربي در جامعه بومي، هم بواسطه فهم ديگري متفاوت و هم بواسطه شوك فرهنگي، در نهايت به نوعي خودآگاهي فرهنگي مي‌رسد، البته اين خودآگاهي بعد از يك خروج از خويشتن بواسطه تجربه ديگري است و در نهايت اين ديگري آينه‌اي براي خودآگاهي به خويشتن و نقد آن خواهد شد. به همين سبب هم عموم انسان‌شناسان نهايت انسان‌شناسي را نقد خويشتن مي‌دانند. اما مساله براي من و فكر مي‌كنم انسان‌شناسان بومي اينست كه ما از همان اول، به انتهاي كار رفته‌ايم. يعني اين خروج و بازگشت تفاوت معني‌داري با هم ندارند و من در ابتداء، همان كار نهايي را انجام مي‌دهم، يعني خودآگاهي به خويشتن. اما مشكل در اينست كه اين خودآگاهي مستلزم خروجي است كه من آنرا انجام نداده‌ام، زيرا ظاهراً امكان انجام آنرا ندارم.مساله بر سر اين نيست كه اين خروج امكان‌پذير نيست، بلكه مساله بر سر اينست كه با روش‌شناسي رايج در انسان‌شناسي و طرح مباحثي مثل اولويت ديدگاه بومي و نسبيت فرهنگي و روش emic و موضوع شناسي مضمر در همه اينها، اين خروج امكان‌پذير نيست، زيرا پيش فرضهاي روش‌شناسي فوق با موضوع من هماهنگي و تناسب ندارد. تنها راه حل اين موضوع رفع مساله چگونگي خودآگاهي به ناخودآگاه خودم بواسطه يك روش‌شناسي انسان‌شناسانه، اما متناسب با موضوع بومي براي انسان‌شناس بومي است. اما اين مساله به نظر من يك راه دارد، يا حداقل من يك راه را براي آن مطرح مي‌كنم، چيزي مي‌توانم آنرا «گفتگوي معطوف به خودآگاهي» يا به تعبير برايان في «خويشتن نگري انتقادي» بنامم. راه و روشي كه از نظر من تا حدودي مي‌تواند اين چالش‌ها را رفع كند، همين راه است، يعني نوعي «تبارشناسي خود».

برچسب ها:
انسان شناختی

تحقیق پارادایم روش شناسی انسان شناختی در حجم 26 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش

تحقیق پارادایم روش شناسی انسان شناختی در حجم 26 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش

  • دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی موزه

    برنامه فیزیکی موزه,پایان نامه طراحی موزه,رساله معماری طراحی موزه,طراحی موزه,ظوابط و استانداردهای طراحی موزه,کاملترین رساله معماری موزه,مطالعات معماری طراحی موزه دانلود فایل اصلی دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی موزه از سایت دانلود فایل دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی…

  • مطالعات و رساله معماري طراحی موزه هنرهای تجسمی

    برنامه فیزیکی طراحی موزه هنرهای تجسمی,پایان نامه معماري طراحی موزه هنرهای تجسمی,رساله معماري طراحی موزه هنرهای تجسمی,طراحی معماري موزه هنرهای تجسمی,ظوابط و استانداردهای طراحی موزه هنرهای معاصر,مطالعات معماري طراحی موزه هنرهای تجسمی دانلود فایل اصلی مطالعات و رساله معماري طراحی…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی ارزیابی و نظریه های ارزیابی عملکرد مالی (فصل دوم)

    ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی ارزیابی و نظریه های ارزیابی عملکرد مالی (فصل دوم),پایان نامه عملکرد مالی,پيشينه پژوه,پيشينه تحقيق معیارهای ارزیابی عملکرد مالی,عملکرد مالی شرکت چیست,مباني نظري ارزیابی عملکرد مالی,مفهوم عملکرد مالی,مقاله عملکرد مالی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و…

  • مبانی نظری پژوهش و تحقیقات پیشین تعاریف و نظریه های فراشناخت (فصل دوم)

    پرورش فراشناخت دانش آموزان,پيشينه نظري,چارچوب نظري,دانلود مباني نظري نظریه های فراشناخت,فصل دوم پايان نامه ارشد,مباني نظري تعریف فراشناخت,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی,مهارت های شناختی چیست,ویژگی راهبردهای فراشناختی دانلود فایل اصلی مبانی نظری پژوهش و تحقیقات پیشین…

  • آموزش های کاربردی تلگرام (کاملا تصویری)

    آموزش های کاربردی تلگرام (کاملا تصویری),ترفند های کانال تلگرام,ترفندهای تلگرام کامپیوتر,ترفندهای حرفه ای تلگرام,ترفندهای موبوگرام,ترفندهای هک تلگرام,خواندن پیام تلگرام بدون تیک خوردن,خواندن پیامهای تلگرام دیگران,دانلود آموزش ترفندهای تلگرام دانلود فایل اصلی آموزش های کاربردی تلگرام (کاملا تصویری) از سایت دانلود…

  • پاورپوینت درمورد نهاد

    پاورپوینت درمورد نهاد دانلود فایل اصلی پاورپوینت درمورد نهاد از سایت دانلود فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت درمورد نهادقالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید: 11محتویاتقسمتی از پاورپوینتتعریف نهاد : قسمتی از جمله  است که درباره ی آن توضیح می دهیم. در واقع انجام…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی

    ادبیات تحقیق صمیمیت زناشویی و صمیمیت جنسی,پیشینه پژوهش صمیمیت جنسی,صمیمیت جنسی,مبانی نظری روانشناسی,مبانی نظری صمیمیت زناشویی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت زناشویی و صمیمیت جنسی,مبانی نظری و پیشینه رضایت زناشویی دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت…

  • دانلود پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC)

    ارتباط با مدرسه (SQC),ارتباط دانش آموزان با مدرسه,پرسشنامه SQC,پرسشنامه ارتباط با مدرسه,پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC),خرید پرسشنامه ارتباط با مدرسه,دانلود پرسشنامه ارتباط با مدرسه,دانلود پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC),دانلود رایگ,نگین فایل دانلود فایل اصلی دانلود پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC)…

  • تحقیق آشنایی با زبان برنامه نویسی php

    09358978227,php,برنامه نویسی,برنامه نویسی php,دانلود تحقیق آشنایی با php,دانلود تحقیق آشنایی با زبان PHP,زبان برنامه نویسی,زبان برنامه نویسی طراحی سایت,طراحی سایت,نگار زمانی دانلود فایل اصلی تحقیق آشنایی با زبان برنامه نویسی php از سایت دانلود فایل عنوان تحقیق : آشنایی با…

  • ادبیات نظری و سوابق تحقیق سبک اسناد کنترل (فصل دوم)

    پرسشنامه سبکهای اسنادی سلیگمن,پيشينه پژوهش نظریه اسناد,پيشينه تحقيق نظریه اسناد در روانشناسی,دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق سبک اسناد کنترل (فصل دوم),در انگیزش,فصل دوم پايان نام,مباني نظري سبک اسنادی چیست,مبانی نظری سبک اسناد کنترل (فصل دوم) دانلود فایل اصلی ادبیات…