چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش نقش رسانه در یادگیری مهارتهای اجتماعی (فصل 2)

پایان نامه مهارت های اجتماعی,چارچوب نظ,دانلود مباني نظري یادگیری مهارتهای اجتماعی,فصل دوم پايان نامه ارشد مهارت های اجتماعی,مباني نظري نقش رسانه در مهارتهای اجتماعی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مهارتهای زندگی,مهارت های اجتماعی pdf
دانلود فایل اصلی چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش نقش رسانه در یادگیری مهارتهای اجتماعی (فصل 2) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش رسانه در یادگیری مهارتهای اجتماعی(فصل دوم) در 41 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:پیش درآمدکسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان ، یکی از شاخص های مهم در ارزیابی آموزش و پرورش کشور است و تمام کوشش ها و کشش های این نظام، در واقع برای پوشاندن جامه ی عمل به این امر است. به عبارتی، جامعه و به طور ویژه آموزش و پرورش، نسبت به سرنوشت فرد، رشد و تکامل موفقیت آمیز وی و جایگاه او در جامعه، علاقه مند و نگران است و انتظار دارد فرد در جوانب گوناگون اعم از ابعاد شناختی و کسب مهارت و توانایی و نیز ابعاد شخصیتی، عاطفی و رفتاری، آنچنان که باید، پیشرفت و تعالی یابند معمولا نظام های آموزش و پرورش در دنیا بر مبنای دیدگاه های دانشمندان و نظرات صاحب نظران و اندیشه های حاکم بر جامعه شکل می گیرند و مقصد نهایی اندیشمندان، سیاست گذاران و حاکمان جامعه نیز پدید آوردن فرصت های آموزشی مناسبی است که نسل جوان و نوپای جامعه بتوانند به کسب نگرش و دانش و آموختن مهارت های لازم بپردازند تا بوسیله آن با آگاهی و درایت کامل زندگی خود را به طور واقع بینانه ای پی ریزی نمایند(باقی،1389). ازآنجا که یکی از کارکرد های بنیادین آموزش و پرورش ایران پیوند زدن شناخت، آگاهی و بینش افراد جامعه با اهدافی است که حاکمان و سیاست گذاران جامعه به منظور ثبات اجتماعی و توسعه پایدار تجویز می کنند، لذا برنامه ریزان درسی و کارشناسان تعلیم و تربیت بایئ پیوسته این امادگی را داشته باشند تا هدف های اموزشی را متناسب با تغییرات اساسی که در جامعه در حال وقوع است، تعیین و انتخاب کنند(رجبی،1389). دانش بشری ناشی ازساخت اجتماع است ، سیستم اجتماعی تغییر می کندوهم زمان کهنه می شود . برای حل مسایل نو که ممکن است هر لحظه در زندگی با آن برخورد کنیم ،افرادی توانا لازم است، افرادی که از اندیشه های آزاد وخلاق ومهارت حل مسئله برخوردار باشند .با درنظر گرفتن این شرایط هدف نظام آموزشی بایدتربیت کردن دانش آموزانی توانمند،شهروندانی مفید برای جامعه درحال تغییرباشد.افزون براین برنامه های مدارس باید بر روش هایی متمرکز گردند که دانش آموزان به جای آموختن وبه خاطر سپردن قابلیت های چگونه آموختن را ازطریق تفکر وبرخورد منظم بامسایل ومشکلات یادبگیرند،زیرا درچنین حالتی است که دانش رشد می کند ویادگیرنده احساس مفید بودن می کند(اکبرزاده1393).به نظر می رسد درنظام برنامه ریزی درسی ایران ساز وکارهای لحاظ شده برای ایجاد وافزایش مهارت های اجتماعی ،به دلیل عدم آشنایی با الگویی برای افزایش مهارت ها وبه کارگیری الگوهای منفعل سنتی برای تدریس،کافی نباشد.بااین توصیف،پرداختن به دغدغه هایی(ازقبیل تاچه اندازه کاربرد الگوی آموزشی رسانه ای برای پرورش مهارت های اجتماعی مناسب است؟)ومعلمان باچه راهکارهایی می توانند شرایط را برای بروز مهارت اجتماعی محیا نمایند؟)اجتناب ناپذیر است. ازطرف دیگر اهداف آموزش وپرورش رسیدن یادگیرنده به اکتساب مهارت های اجتماعی  است. به رغم اهمیت حیاتی یادگیری مهارت های اجتماعی در آموزش وپرورش ،مسئله تبیین نحوه وقوع اکتساب مهارت های آموزشی وتحلیل عوامل تأثیرگذاربر آن حوزه ای است که کم وبیش آشفته باقی مانده است(رحیمیان،1386). اگر نخواهیم بگوییم که رسانه ها بر ما حکومت می کنند می توانیم بگوییم که به طور قدرتمندی بر زندگی ما سایه افکنده اند.اما این قدرت نه تنها از استفاده آن منجر می شود بلکه تا حد زیادی از تاثیرات آن نیز ناشی می شود.این تاثیرگذاری موضوعی است که توجه بسیاری از محققان و نظریه پردازان را در زمان های مختلف به خود برانگیخته است در این فصل به بررسی تعریف واژگان و اصطلاحات رایج در این پژوهش پرداخته و سپس کرکردهای رسانه وانواع آن مهارت های اجتماعی وچند مورد از مطالعات و تحقیقات داخلی و خارجی انجام شده در رابط با تحقیق حاضر مطرح شود و بیان می گردد.نقش رسانه‌های آموزشی در فرآیند یادگیری دانش آموزان در کتاب « مبانی نظری تکنولوژی آموزشی » در این باره چنین می خوانیم :اگر موضوع یادگیری را کالایی بدانیم، یادگیرندگان همانند مصرف کنندگان آن کالا به شمار می‌آیند و رسانه ها همان عواملی هستند که کالا را برای مصرف کنندگان ارسال می‌کنند.(مانند : تلویزیون ، رایانه ، رادیو و حتی جامعه ) یا کالا را بین مصرف کنندگان توزیع می‌کنند مثل معلم، پدر ،مادر، همسالان ، آشنایان و نزدیکانی که همواره سعی دارند نقش معلم را خود به عهده بگیرند.دانش آموزان از هر رسانه‌ای می‌آموزند؛ در مدرسه یا بیرون از مدرسه ، خواسته یا ناخواسته ، خواه موضوع مورد نظر برای آموزش تدوین شده باشد خواه تدوین نشده باشد ( به گواه میلیون ها پدر و مادر ) ، مشروط بر اینکه محتوای رسانه به گونه‌ای باشد که توجه آنان را جلب کند. بسیاری از معلمان بر این باورند که آموختن از رسانه مسأله نیست ، آنچه که دشوار می‌نماید این است که دانش آموز را از آموختن از رسانه بازداریم و مسأله واقعی این است که او را واداریم تا آنچه را که می‌خواهد، بیاموزد … بنابراین ، معلم باید با اعتماد و اطمینان خاطر کامل بداند که دانش آموزان با انگیزه از هر رسانه‌ای خواهند آموخت ، مشروط بر این که آن رسانه به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد و با نیازهای آنان منطبق باشد. شواهد موجود اعتماد ما را بیشتر به رسانه‌های آموزشی معطوف می‌کند تا به تمایز و فرق گذاشتن میان آنها.تاریخ پژوهش در زمینه یادگیری و رسانه‌ها را می توان شامل دو مسیر متمایز دانست، مسیر نخست رسانه‌ها در بیرون از محیط مدرسه همچون خانه را بررسی می‌کند و دیگری بر نقش رسانه‌ها به مثابه ابزار تدریس در محیط رسمی کلاس درس تأکید می‌نهد(عقیلی،1390).سابقه پژوهش در مورد رسانه‌ها و یادگیری به دهه 1930 و بررسی‌های « پین فاند» باز می‌گردد که طی آن نخستین کوششهای همه جانبه برای تحقیق در زمینه نقش رسانه‌ها در تأثیر گذاری بر باورها و بینش‌های مردم درباره اجتماع ، سایر مردم و خود آنان انجام شد. این بررسی‌ها برای آن انجام گرفت تا محتوای فیلم را بسنجند، نوع و ترکیب مخاطبان را مشخص کنند و آثار ناشی از قرار گرفتن در معرض رسانه‌ها را مورد ارزشیابی قرار دهند. بررسی‌های پین فاند زمینه ساز بسیاری از اندیشه‌هایی شد که بعدها سایر نویسندگان در مورد سه نوع یادگیری اشاعه دارند.این سه یادیگری که بخش غالب در مطالعات مربوط به رسانه‌ها و یادگیری را تشکیل می‌دهند، عبارتند از :1- کسب دانش یا دریافت و یادداری ( حفظ ) اطلاعات خاص .2- عمل کرد رفتار که به مثابه تقلید یا تکرار اعمالی که از دیگران به هنگام ایفای نقش در رسانه‌ها سر می‌زند.3- جامعه پذیری یا معرفت کلی که منظور از آن جهان بینی به وجود آمده از بهره‌گیری مکرر از رسانه‌های گروهی است.4- بررسی نشأت گرفته از پژوهش پین فاند در زمینه رسانه‌ها و یادگیری اهمیت خاص دارد. هر یک از این بررسی‌ها بحث و جدلهای عمده‌ای برانگیخت و به شکلهای گوناگون موجب بروز پژوهشهای بعدی شد. نخستین آنها ( پژوهش « هالِدی » و « استاندارد» 1933 ) یادگیری را از دیدگاه کسب دانش بررسی می‌کرد و ضمن آن از بزرگسالان و کودکان آزمون به عمل آمد. پس از برگزاری آزمون توان حفظ درست محتوای فیلم، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که پاسخ دهندگان باید اطلاعات عمومی قابل توجهی درباره استفاده از فیلم‌ها خاصه در زمینه‌های زبان انگلیسی، تاریخ و جغرافیا داشته باشند. این یافته‌ها دلیل محکمی بر این نکته است که می‌توان از طریق سینما ابزاری را که بدان وسیله امکان تدریس موضوعات علمی سنتی درکلاس فراهم می‌شود، متحول کرد. بررسی پین‌فاند نیز معرف این نظریه بود که یادگیری از رسانه‌ها بخشی از فرایند جامعه پذیری است(هارجیاون2009).این الگو رابطه میان نظریه ارتباطات و روان شناسی اجتماعی را به روشنی نشان می‌دهد و امکانات بالقوه رسانه‌ها به مثابه نیرویی متحد کننده در اجتماع را بررسی می‌کند.جانسین ( 1985) و روانتری ( 1982 ) خاطر نشان کرده اند که این گونه چشم اندازها ما را بر آن می‌دارد که بپرسیم چگونه دانش آموزان یادگیری را مهار می‌کنند و نه اینکه به علائق در مورد فناوری این مجال را می‌دهند که دستور کار پژوهش را عملی کنیم.آموزشی که برای یادگیری مؤثر طراحی شده باشد، از راههای متفاوت و با استفاده از رسانه‌های گوناگون ارائه می شود. وقتی که اصطلاح رسانه‌ها را در یک زمینة آموزشی به کاربرده می‌شود به معنی هر ترکیبی از چیزها، نظامهایی از چیزهایی است که برای انتقال پیامها یا سایر تحرکهای آموزشی به یادگیرنده ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.انتخاب رسانه‌ها باید در زمینه‌ای از موقعیت آموزشی رایج یا مورد نظر صورت گیرد. با معرفی این الگو، قصدم این است که بگویم یک موقعیت آموزشی به هیچ وجه به موقعیتی متشکل از معلم با یک کلاس از دانش آموزان محدود نمی‌شود. در حالی که آن موقعیت انتخاب رسانه‌های گوناگون بسیاری را مقدور می‌سازد و در عین حال ، محدودیتهای خود را دارد.رسانة آموزشی ، ابزاری برای ارائه آموزش به فراگیرنده است و بدون شک جزئی از فرآیند آموزش و تکنولوژی آموزشی به شمار می‌رود و نه تمام آن ، بنابراین ، رسانه آموزشی وسیله یا عاملی است که آموزش از طریق آن به فراگیرنده ارائه می شود. برای استفاده مؤثر از رسانه‌ها در آموزش و با توجه به نقش و اهمیت آنها در امر آموزش ، الگویی به طور اصولی ارائه شده است . این الگو با استفاده از ترکیب رسانه‌ها ، یک راهنمای عملی برای معلمان است. تأکید اصلی این الگو بر طبقه بندی کاربردی رسانه‌ها در آموزش و استفاده واقعی از رسانه‌ها در کلاس درس است. این الگو شامل گام هایی است که به معرفی آنها می پردازیم.پیشینه تحقیقات داخلیدرکشور ما در زمینه اثربخشی آموزش دیداری شنیداری بر مهارت های اجتماعی به طور اختصاصی تحقیقات چندانی صورت نگرفته است دراینجا چند نمونه ازپژوهش هایی راذکر می کنیم که در زمینه دیداری شنیداری درتدریس دروس دیگرومقاطع دیگر انجام شده است:*نوروزی وهمکاران(1390) ،پژوهشی با عنوان تأثیر آموزش رسانه های دیداری وشنیداری در مقایسه با روش سنتی برمیزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم  به روش شبه آزمایشی  انجام دادند. برای جمع آوری اطلاعات از آزمون محقق ساخته ونرم افزارهای چندرسانه ای  استفاده شده بود.نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داد که به کارگیری رسانه های آموزش دیداری وشنیداری مؤثرتر از روش سنتی است.*جعفرخانی(1388) ،پژوهشی  را باعنوان بررسی آموزش رسانه ای دیداری در مقایسه با آموزش شنیداری بر میزان یادگیری دانش آموزان پایه سوم راهنمایی انجام داد وبا استفاده از طرح نیمه آزمایشی  به این نتایج دست یافت که افزایش میزان یادگیری گروه آزمایشی بیشتر از گروه گواه بود  همچنین ، در یافته های تکمیلی مشخص شد یادگیرندگان گروه آزمایشی تعامل بیشتری نسبت به گروه گواه کسب کردند.فهرست مطالب چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش نقش رسانه در یادگیری مهارتهای اجتماعی (فصل 2) به شرح زیر می باشد:2-1-1- پیش درآمد2-1-2- رسانه1-1-2 استفاده از ابزارهای رسانه4-1-2 توان آموزشی رسانه ها5-1-2 تأثيرات رسانه بر روي يادگيري دانش آموزانالف:تأثير رسانه بر شيوه هاي يادگيري دانش آموزانب – تأثير رسانه بر انگيزش يادگيري دانش آموزانج – تأثير رسانه بر كنترل رفتار دانش آموزاند – تأثير رسانه بر رسيدن به سطوح بالاي تفكر 6-1-2 نقش وسايل آموزشي در فرايند آموزشي  – يادگيري7-1-2 رسانه و فرهنگ در عصر جهانی سازینقش رسانه‌های آموزشی در فرآیند یادگیری دانش آموزانگام اول : شناسایی یادگیرندگان ( تجزیه و تحلیل ویژگیهای یادگیرندگان )گام دوم : بیان اهداف آموزشیگام سوم : انتخاب رسانه و مواد آموزشیگام چهارم: استفاده مؤثر از رسانه ها و مواد آموزشیگام پنجم : اجرا به وسیلة یادگیرندهپ) ارزشیابی از فرآیند آموزشی8-1-2 رسانه های دیداری وشنیداری9-1-2 -رسانه های شنیداری رسانه های دیداری- شنیداری        اجتماعی شدنالف) عوامل اجتماعی شدنمهارت اجتماعیتربیت مهارت های اجتماعیاهداف فعالیت‌های اجتماعیپیامد های ناشی از عدم رشد مهارت اجتماعی در نوجوانی2-2- مبانی تجربی پژوهش2-2-1-  تحقیقات داخلی2-2-2- تحقیقات  خـارجیمنابع فارسیمنابع لاتین

برچسب ها:
مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)مهارتهای اجتماعی دانلود مباني نظري یادگیری مهارتهای اجتماعی مباني نظري نقش رسانه در مهارتهای اجتماعی فصل دوم پايان نامه ارشد مهارت های اجتماعی کودکان مهارت های اجتماعی pdf پایان نامه مهارت های اجتماعی چارچوب نظ

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران رشته روانشناسی و علوم تربیتی

در قالب فایل word و قابل ویرایش

  • ادبیات نظری مهارت ها و تعاریف عملکرد حرکتی (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری عملکرد حرکتی,پیشینه نظری عملکرد حرکتی,دانلود چارچوب نظری عملکرد حرکتی,فصل دوم پایان نامه عملکرد حرکتی,مبانی نظری عملکرد حرکتی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری مهارت ها و تعاریف عملکرد حرکتی (فصل دوم پایان نامه) از سایت دانلود فایل دانلود ادبیات…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نارسایی هیجانی یا الکسی تیمیا (فصل دوم پایان نامه روانشناسی)

    ادبیات نظری روانشناسی,تحقیق ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی,چارچوب نظری الکسی تیمیا,روانشناسی چارچوب نظری شیوع نارسایی هیجانی,فصل دوم پایان نامه نارسایی هیجانی,مبانی نظری پایان نامه نارسایی هیجانی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش ناگویی خلقی دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری…

  • پاورپوینت خانه ی ریوا سن ویتال

    آشنایی با ماریو بوتا,بررسی و تحلیل خانه ی ریوا سن ویتال,پاورپوینت آشنایی با خانه ی ریوا سن ویتال,پاورپوینت تحلیل خانه ی ریوا سن ویتال,پاورپوینت خانه ی ریوا سن ویتال,خانه ی ریوا سن ویتال,دانلود پاورپوینت خانه ی ریوا سن ویتال,معمار ماریو…

  • اهمیت سیستم کنترل داخلی سازمان

    کنترل داخلی دانلود فایل اصلی اهمیت سیستم کنترل داخلی سازمان از سایت دانلود فایل تحقیق اهمیت سیستم کنترل داخلی سازمان در حجم 71 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با فهرست موضوعات زیر:چکیده:    4تعريف    51. وضع سازماني   …

  • پاورپوینت نمودارهای اقلیم شناسی

    آشنایی با انواع نمودارهای اقلیم شناسی,اقلیم شناسی,انواع نمودار اقلیم شناسی,بررسی نمودارهای اقلیم شناسی,پاورپوینت اقلیم شناسی,پاورپوینت نمودارهای اقلیم شناسی,دانلود پاورپوینت نمودارهای اقلیم شناسی,نمودارهای اقلیم شناسی دانلود فایل اصلی پاورپوینت نمودارهای اقلیم شناسی از سایت دانلود فایل توضیحات:فایل پاورپوینت نمودارهای اقلیم شناسی،در…

  • پایان نامه بررسی نظام ديواني ساسانيان و صاحب منصبان عالي مقام ( از آغاز دوره ساساني ، بهرام پنجم)

    بررسی نظام ديواني ساسانيان و صاحب منصبان عالي مقام,بهرام پنجم ),پایان نامه بررسی نظام ديواني ساسانيان و صاحب منصبان عالي مقام ( از آغاز دوره ساساني,پایان نامه تاریخ ساسانیان,رساله نظام ديواني ساسانيان,مطالعات بررسی تاریخ ساسانیان دانلود فایل اصلی پایان نامه…

  • ادبیات نظری الگوهای ارتباطی وسازگاری اجتماعی زوجین (فصل 2 )

    اجتماعی,ادبیات,ارتباطی,الگوهای,زوجین,فصل,نظری,وسازگاری دانلود فایل اصلی ادبیات نظری الگوهای ارتباطی وسازگاری اجتماعی زوجین (فصل 2 ) از سایت دانلود فایل دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوهای ارتباطی وسازگاری اجتماعی زوجین (فصل دوم) در 53 صفحه در قالب word , قابل ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه(فصل دوم)

    ادبيات نظري اختلال کم توجهی,پيشينه نظر,دانلود مباني نظري اختلال ADHD,فصل دوم اختلال پیش فعالی,مباني نظري بیش فعالی و نقص توجه,مباني نظري و پيشينه پژوهش بیش فعالی و نقص توجه,مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص…

  • جزوه تایپ شده حقوق بین الملل خصوصی 1

    جزوه تایپ شده حقوق بین الملل خصوصی 1,حقوق بین الملل خصوصی 1,متن تحقیق حقوق بین الملل خصوصی 1 دانلود فایل اصلی جزوه تایپ شده حقوق بین الملل خصوصی 1 از سایت دانلود فایل عنوان جزوه : جزوه تایپ شده حقوق…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال شخصیت در فرد

    pdf,اختلال شخصیت,انواع طرحواره های ناسازگار اولیه,پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه یانگ,تعریف طرحواره,طرحواره های ناسازگار اولیه,طرحواره های ناسازگار اولیه چیست,طرحواره های یانگ,کتاب طرحواره درمانی,مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار…